آموزش تبلیغات در اینستاگرام با تاثیر گذاری بالا

دکتر مجیک
جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
برای خواندن این مقاله 20 ثانیه زمان لازم است.

تبلیغات در اینستاگرام

یکی از موثرترین روش‌های افزایش فروش و بازاریابی، تبلیغات در اینستاگرام است. با شناخت اصول تبلیغات در اینستاگرام بیشتر از هر زمانی دیده خواهید شد.

اگر شما صاحب کسب و کار هستید قطعا برای تبلیغ حرفه خود به فکر تبلیغات در اینستاگرام افتاده‌اید. امروزه اینستاگرام بزرگترین رسانه برای تبلیغ و نشان دادن محصولات است. اما تبلیغات در اینستاگرام دارای هزینه می‌باشد. باید ارائه تبلیغ آنقدر هوشمندانه باشد تا بتوانید بازدهی بالایی داشته و حداقل هزینه‌ای را که صرف کردید به شما بازگشت داده شود. در ادامه شما را با انواع تبلیغات آشنا خواهیم کرد.

تبلیغات در اینستاگرام به 4 بخش مختلف تقسیم می‌شود:

1- اولین مدل تبلیغات برند اورنس (آگاهی برند) است. هدف از این تبلیغات آگاهی از برند است.مثلا اگر تبیلغ ترب رو ببینید متوجه می‌شوید هیچ لینکی نگذاشته و هدفش اینه که مردم ترب را بهتر بشناسند.

تبلیغات در اینستاگرام

2- مدل دوم تبلیغات در اینستاگرام مدل افزایش impression است که در واقع زیرمجموعه همون مدل برند اورنس است. این مدل به اینصورت است که پست‌ها رو add to story می‌کنند. این دو مدلی که در بالا مطرح شد قرار نیست برای شما فالوور یا فروش لحظه‌ای بیاورد در واقع قرار است که مردم با برند شما آشنا شوند و در طولانی مدت برند شما حفظ شود. معمولا افرادی از این دو مدل برند اورنس و افزایش ایمپرشن استفاده می‌کنند که دارای کسب و کار بزرگی هستند مثل اسنپ و دیجیکالا که احتیاجی به فالوور لحظه‌ای ندارند. اگر کسب و کار شما، کسب و کار کوچک، خرد یا متوسطه سمت تبلیغات برند اورنس نروید تا هزینه اضافی پرداخت نکنید.

3- مدل سومی که در اینستاگرام وجود دارد این است که مستقیما از فروش کالا استفاده می‌کند. در واقع در اینگونه تبلیغات به معرفی محصول پرداخته و حتی کد تخفیفی به اینفلوئنسری داده می‌شود تا محصول شما را به نمایش بگذارد. در این گونه تبلیغات هدف صرفا این است که مشتری با دیدن محصول وارد پیج یا سایت شما شود و آن محصول را خریداری کند.

4- مدل چهارم تبلیغات مدلی است که باعث افزایش فالوور پیج شما می‌شود. در واقع دو مدل آخر تبلیغات زیرمجموعه هم هستند زیرا در بسیاری از مواقع رفتار کاربران دراینستاگرام به گونه‌ای است که برای شما فروشی در پی ندارد و ابتدا به تعداد فالوورهای شما اضافه خواهد شد و بعد وارد قیف فروش می‌شوند و طبق فرآیند قیف فروش ابتدا به شما اعتماد می‌کنند و سپس بعد مدت 3 ماه از شما خرید می‌کنند.

در این مقاله درباره تبلیغات مستقیم و اثر بخش، صحبت خواهد شد تا شما بهتر بتوانید نتیجه آن را ببینید. باید بدانید در تبلیغات مستقیم باید CTA یا Call to action داشته باشید یعنی صرفا نمی‌توانید محصول خود را معرفی کنید و باید یه عامل تاثیرگذار به آن اضافه کنید.

وقتی می‌خواهید تبلیغات کنید باید با کلمه ROI آشنا بشید. ROI یعنی نرخ بازگشت سرمایه شما که باید در هنگام تبلیغ بسنجید که این تبلیغ چقدر برای شما سودآوری دارد که بصورت فرمول ذیل تعریف می‌شود:
نرخ تبدیل
به عنوان مثال: فرض کنید مبلغ سودآوری شما از تبلیغات 1.500.000 تومان باشد و هزینه تبلیغ شما 1.000.000 تومان است. نرخ تبدیل شما 0.5 خواهد شد که به درصد 50 % می‌شود که یک رقم بسیار خوب در سوددهی است.
اگر مثال دیگری برای روشن شدن مطلب بخواهیم در نظر بگیریم این است که اگر سوددهی هر محصول 20 هزار تومان باشد و شما 1 میلیون بابت تبلیغ هزینه کرده باشید آنگاه باید 50 عدد از محصول خود را به فروش برسانید تا بتوانبد هزینه تبلیغ خود را جبران کنید. اگر فروش شما به بیش از 50 عدد برسد در اینصورت شما به منفعت بیشتری خواهید رسید و از اینجا به بعد نقطه اوج فروش شما آغاز خواهد شد.

هزینه تبلیغات پیج شما بسته به محصولات و دسته بندی محتوای پیج شما متفاوت است ولی به صورت میانگین بین 1000 تا 5000 تومان هزینه تمام شده برای هر نفر خواهد بود. اگر مبلغی غیر از این برای شما بدست آید قطعا یه جای کار ایراد دارد.

ابزار آخری که حتما باید برای آن هم هزینه را محاسبه کنید هزینه میزان impression است. یعنی به ازای هر بازدید چقدر باید هزینه پرداخت کنید. برای محاسبه آن فقط کافیه گزارش آماری خودتون را از آن پیج دریافت کنید و هزینه تمام شده تبلیغ رو بر میزان ایمپرشن تقسیم کنید.

دلیل اینکه حتما باید در اینستاگرام تبلیغ مستقیم کنید چیست؟

دلیل اول اینکه اقدامات سریع را می‌شود رویت کرد مثل افزایش فالوور، فروش و...
دلیل دوم اینکه تبلیغ در اینستاگرام قابلیت سنجش دارد و در نهایت بازگشت سرمایه بالایی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

 

پست های مشابه

ظاهر صفحه پروفایل اینستاگرام تغییر می‌کند
ظاهر صفحه پروفایل اینستاگرام تغییر می‌کند

اینستاگرام اعلام کرده است که قصد دارد طراحی صفحه پروفایل کاربرانش را به‌منظور تاکید کمتر روی...

2023/07/05
30 ثانیه
افشای رمز عبور کاربران اینستاگرام
افشای رمز عبور کاربران اینستاگرام

باگ امنیتی اینستاگرام، رمز عبور برخی از کاربران را منتشر می‌کرده است. باگ امنیتی موجود در اب...

2023/07/05
20 ثانیه
نمایش میزان حضور کاربران اینستاگرام
نمایش میزان حضور کاربران اینستاگرام

اینستاگرام ویژگی جدیدی را در دسترس کاربرانش قرار داده که به‌ واسطه آن افراد می‌توانند م...

2023/07/05
10 ثانیه
استوری مخصوص مدارس بزودی در اینستاگرام
استوری مخصوص مدارس بزودی در اینستاگرام

اینستاگرام در حال کار روی استوری مخصوص مدارس است به احتمال زیاد، شبکه اجتماعی شناخته‌شده و م...

2023/07/05
10 ثانیه
چگونگی گرفتن تیک آبی در اینستاگرام
چگونگی گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

گرفتن تیک آبی در اینستاگرام مراحل مشخصی دارد و پروفایل شما حتما باید ویژگی‌های خاصی داشته با...

2023/07/05
40 ثانیه
من رای دادم؛ انتخابات امریکا در استوری اینستاگرام
من رای دادم؛ انتخابات امریکا در استوری اینستاگرام

نگاهی به نظرسنجی‌های اخیر در خصوص انتخابات پیش رو در آمریکا نشان می دهد که صحنه سیاسی این کش...

2023/07/05
10 ثانیه
چگونه اکانت اینستاگرام را غیرفعال یا حذف کنیم؟
چگونه اکانت اینستاگرام را غیرفعال یا حذف کنیم؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی بین کاربران ایرانی است و بسیاری از افراد ...

2023/07/30
20 ثانیه
فیلتر تصاویر، کامنت و کپشن توسط هوش مصنوعی اینستاگرام
فیلتر تصاویر، کامنت و کپشن توسط هوش مصنوعی اینستاگرام

ویژگی جدید اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا موارد مزاحمت را در تصاویر، کام...

2023/07/05
20 ثانیه
اشتراک گذاری لوکیشن کاربران اینستاگرام با فیسبوک
اشتراک گذاری لوکیشن کاربران اینستاگرام با فیسبوک

اینستاگرام در حال آزمایش تنظیم جدیدی است که به کمک آن می‌تواند اطلاعات مربوط به موقعیت کاربر...

2023/07/05
20 ثانیه
آدام موسری، مدیر جدید اینستاگرام شد
آدام موسری، مدیر جدید اینستاگرام شد

پس از کناره‌گیری بنیان‌گذاران اینستاگرام، آدام موسری یکی از کارکنان باسابقه فیسبوک، به&...

2023/07/05
10 ثانیه

لطفا صبر کنید...