رئیس اینستاگرام: الگوریتم جدید نمایش محتوا در اینستاگرام
رئیس اینستاگرام، آقای آدام موسری، در مورد الگوریتم چگونگی تصمیمگیری و کارکرد شبکههای اجتماعی در وبلاگی در روز سه شنبه مطالبی ارائه داده است. این مطلب، شایعاتی که بصورت مدام درمورد حذف پست در اینستاگرام گسترش داده بود را رد میکند.
یک پاسخ کوتاه به نحوه کار اینستاگرام این است که اینستاگرام پیچیده است. به گفته موسری، اینستاگرام شامل هزاران سیگنال است که تعیین کننده اخباری است که شما در صفحه فید (خانه) خود میبینید و تنها یک الگوریتم تصمیم نمیگیرد که برای شما چه چیزی به نمایش درآید. اما این شرکت متعهد به پاسخگویی در برابر نحوه سرویس انتشار پستها و اینکه چرا بعضی از محتواها پنهان و یا حذف میشوند، است. یکی از مهمترین افشاگریهای اینستاگرام این است که بیشتر فالوورهای اینستاگرام، پستهای شما را نمیبینند چرا که اکثر افراد کمتر از نیمی از صفحه خانه (فید) خود را نگاه میکنند.
در اولین وبلاگ، آقای موسری توضیح داد که اینستاگرام از انواع مختلف الگوریتمها و فرآیندها هر یک به منظور خاص استفاده میکند تا تعیین کند چه چیزی به شما نمایش دهد. وی سپس سیگنالهای بکار رفته را بر اساس مطالب استوری و آنچه در فید میگذرد تقسیم بندی کرد. در این قسمت مهمترین سیگنالها به ترتیب اهمیت بیان شده است:
1- اطلاعات مربوط به پست:
این سیگنال هم میزان محبوبیت یک پست (مثل تعداد لایکهایی که خورده است) و اطلاعاتی درباره خود محتوا، مثل زمان انتشار پست، اگر ویدئو است مدت زمان آن چقدر است، موقعیت مکانی آن کجاست و چیزهای دیگری که ضمیمه آن شده است را مورد بررسی قرار میدهد.
2- اطلاعات مربوط به ناشر پست:
این سیگنال به اینستاگرام کمک میکند تا تشخیص دهد ناشر پست چقدر برای شما اهمیت دارد. در این قسمت به چیزهایی مثل دفعات تعامل کاربران با آن فرد در هفتههای گذشته هم توجه میکند.
3- فعالیت شما:
این سیگنال به اینستاگرام کمک میکند تا بفمهد شما به چه چیزهایی علاقهمندید و چند پست را لایک کردهاید.
4- تاریخچه تعامل شما با افراد:
این سیگنال به ایسنتاگرام نشان میدهد که چقدر مایل به مشاهده پستهای یک فرد خاص هستید. یکی از عوامل موثر در این سیگنال، کامنت گذاشتن زیر پست افراد است.
در نهایت اینستاگرام نحوه تعامل شما با پست را پیشبینی میکند مانند کامنتگذاری یا لایک کردن آن. آقای موسری اعلام کرد هرچه تعامل شما با پیجی بیشتر باشد، پستهای آن در قسمت بالاتری جهت دیده شدن قرار میگیرد. وی در ادامه افزود: ما در حال توسعه اعلانهای درون برنامهای بهتری هستیم تا مردم در همان لحظه بدانند که چرا پستهایشان حذف یا نادیده گرفته میشود، و در حال بررسی روشهایی هستیم که به مردم اجازه دهیم بدانند چه زمانی در حال پست گذاری هستند که با راهنمای توصیههای ما مغایرت دارد. اینستاگرام به زودی آن به روزرسانیها را به اشتراک خواهد گذاشت.
در نهایت اگر میخواهید کنترل بیشتری بر روی الگوریتم اینستاگرام داشته باشید باید 3 نکته را مدنظر قرار دهید:
- 1- دوستان خود را در بخش دوستان صمیمی خود (close friends) اضافه کنید.
- 2- پیج افرادی را که دوست ندارید mute کنید.
- 3- برای مشخص کردن محتواهایی که مایل به دیدن آن نیستید از گزینه not interested استفاده کنید.
منبع: The Verge