ویژگی جدید و جذاب ریلز در اینستاگرام
ریلز یکی از ویژگیهای جدید اینستاگرام است که به کاربران این امکان را میدهد تا ویدئوهای 15 دقیقهای با تنظیم موسیقی و متن تهیه و در استوری و پست خود اضافه کنند.
این نوع ویدئو در قسمت اکسپلور بازدید بسیار خوبی دارد. ویژگی جدید ویدئو ریلز بسیار شبیه تیک تاک است که در ایالت متحده آمریکا و 50 کشور دیگر فعال شده است. در واقع اینستاگرام در جهت رقابت با تیک تاک که یک پلتفرم مورد علاقه برای افراد جوان جهت ایجاد و اجرای ویدئوهای چالشی و سرگرمکننده است ویژگی جدیدی با عنوان ریلز اضافه کرده تا کاربران اینستاگرام را از این جهت اغنا کند.
شما میتوانید در قسمت اکسپلور اینستاگرام ریلزهای پربازدید و پرطرفدار را ببینید. در واقع الگوریتم اینستاگرام برای ریلز مانند تیک تاک است و بسیار به افرادی که شما دنبال میکنید، محتوایی که برایتان جذاب است و در تعامل با آن هستید و مکانی که در آن قرار دارید بستگی دارد. ریلز همانند ویدئوهای IGTV دارای یک صفحه جداگانه جهت ذخیرهسازی میباشد.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که به دلیل سپری شدن فرآیند آزمایشی بودن ویژگی ریلز، ممکن است در بعضی اکانتها این گزینه اضافه نشده باشد یا بعضی تنظیمات ریلز به صورت کامل انجام نشود.
زمانی که در قسمت اکسپلور، ریلزها را پیمایش میکنید و میبینید، ممکن است متوجه شوید بعضی از آنها در قسمت بالای کپشن دارای برچسبی تحت عنوان "ویژه (featured) "هستند که این ریلزها را برجسته تر نشان میدهد. دلیل این کار این است که طبق الگوریتم اینستاگرام، از میان ریلزهای عمومی (پیج های باز و عمومی ) ریلزی در اکسپلور برجسته میشود که دارای محتوای اصلی سرگرم کننده و الهام بخش باشد و به مخاطبان در پیدا کردن این محتوا کمک کند.
تقاوت ریلز با استوری؟
ویدئو ریلز را هم در استوری و هم در قسمت فید میتوانید در اکانت خود تهیه و بارگذاری کنید. اما تفاوت استوری و ریلز در چیست؟
ریلز برخلاف استوری دارای گزینههای زیادی برای ادیت و ویرایش فیلم دارد و قابل هشتک گذاری است و در قسمت اکسپلور قابل بازدید میباشد در صورتی که استوری امکانات ویرایش کلیپ را ندارد و محدودیت بازدید در اکسپلور را دارد. شما میتوانید ریلز مورد نظر خود را برای همیشه در صفحه خود ذخیره داشته باشید در حالی که استوری در طی 24 ساعت قابل مشاهده است.
چگونه ریلز بسازید؟
در صفحه خانه (فید) اینستاگرام در قسمت پایین دکمه ریلز قرار دارد، روی آن بزنید، مجموعه ای از ریلزهای موجود در اکسپلور برایتان باز میشود که میتوانید مشاهده کنید اما برای اینکه ویدئو ریلز خود را بسازید در قسمت بالا سمت راست روی علامت دوربین کلیک کنید. در این حالت صفحه ریلز باز میشود که در قسمت سمت چپ گزینهها و ویژگی های زیادی برای تولید ریلز وجود دارد که شامل:
صدا (Audio): در این قسمت میتوانید از موزیک های موجود در کتابخانه موسیقی اینستاگرام یا از صدای ضبط شده خود استفاده کتید. وقتی از صدای اصلی خود در ریلز عمومی استفاده میکنید در واقع این صدا به اکانت شما نسبت داده شده و این اجازه را به دیگران میدهد تا بتوانند ریلز خود را با صدای ریلز شما بسازند و انتشار دهند.
جلوه های ویژه (AR effects): این قسمت شامل جلوه های ویژه بسیاری از کتابخانه اینستاگرام است که شما میتوانید با این گزینه ویدئوهای مختلف با افکت یا جلوه های ویژه بسیاری بسازید و انتشار دهید.
تایمر و شمارشگر معکوس: با استفاده از این گزینه شما میتوانید مدت زمان ویدئو خود را تنظیم و بدون دخالت دست آن را ضبط کنید. وقتی روی دکمه ضبط (record) فشار دهید ابتدا شمارش معکوس 3،2،1 اعلام شده و در نهایت میتوانید ویدئو خود را با توجه به زمان تنظیم شده ضبط نمایید.
مرتب و تنظیم کردن (Align): وقتی مقداری از ویدئو خود را ضبط میکنید و دستور stop میدهید. این گزینه به سمت چپ ریلز اضافه میشود. با استفاده از این گزینه میتوانید چند کلیپ را به ویدئو ریلز خود اضافه و آنها را ادیت کنید. مثلا برای زمانی که میخواهید ویدئویی از تعویض لباس بگیرید این گزینه بسیار کاربردی است.
سرعت (speed): در این بخش شما میتوانید سرعت ویدئو یا صدا را تنظیم و در صورت تمایل افزایش یا کاهش دهید و فیلمی با حرکت آهسته یا تند بسازید.
ریلز اینستاگرام ویژگی شگفت انگیز جدید برای بیزینس
ریلز اینستاگرام راهی جدید برای افزایش دامنه رشد و بازدید بیشتر کسب و کار و محصولات و خدمات شما میباشد. با ایجاد ریلز اینستاگرام به راحتی میتوانید ارتباط واقعی با مشتریان و مخاطبان خود برقرار کنید. این ویژگی اینستاگرام روش جذاب و سرگرمکننده ای برای انتشار محتوای ویروسی و خلاقانه در فضای مجازی میباشد.
درست است که ویژگی ریلز تازه به اینستاگرام افزوده شده اما میتواند بسیار تاثیر گذار و افقهای روشنی جهت گسترش کسب و کار پیش روی افراد قرار دهد.
3 روش استفاده از ریلز اینستاگرام در توسعه کسب و کار:
- تولید محتوا: سعی کنید محتوای درست و معتبر برای مخاطبان خود ایجاد کنید. ریلز اینستاگرام یک روش سریع و جذاب برای تولید محتوای سرگرم کننده و منحصر به فرد و دارای جلوههای ویژه است. این یک فرصت ویژه برای کسب و کارهایی است که میتوانند جنبه انسانی بیشتری به برند و محصولات خود دهند.
- اشتراک گذاری محتوای آموزشی: با استفاده از ریلز مطالب جدید به مخاطبان خود بیاموزید. مانند: چگونه را حتتر در هزینه ها صرفه جویی کنید، یا چگونه یک عکس حرفهای بگیرید و یا حتی آموزش استایل و پوشش لباسها را آموزش دهید.
- نمایش محصولات و خدمات خود: با استفاده از ریلز اینستاگرام خدمات و محصولاتی را که ارائه میدهید در معرض نمایش قرار دهید تا شناخت و آگاهی از برند شما افزایش یافته و فروش محصولاتتان بیشتر شود.
افزایش بازدید ریلز با دکتر مجیک
امروزه حضور در فضای مجازی و فعالیت در آن برای هر کسب و کاری ضروری است تا در این میدان بتوانند از رقیبان خود پیشی بگیرند. اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرمهای پرکاربرد، مدتهاست در این زمینه جایگاه خوبی را نسبت به دیگر پلتفرمهای جدیدی نظیر اسنپ چت و تیک تاک به خود اختصاص داده است. اینستاگرام با توجه به امکانات و فضایی که تیک تاک به مخاطبان خود داده، که بسیار جذاب و پرطرفدار است، در نسخه جدید خود برای رقابت با تیک تاک ویژگی جدیدی بسیار مشابه با تیک تاک به کاربران خود تحت عنوان ریلز (Reels) اضافه کرده است که همان ویژگیهای ویدئو های کوتاه در تیک تاک را دارد.
با توجه به امکان جدید اینستاگرام در جهت افزایش فضای رقابتی در فضای مجازی و پیشرفت کسب و کار و بالا رفتن تعامل و بازدید در محتوای صفحهها، دکتر مجیک این شرایط را برای کاربران اینستاگرام فراهم نموده تا بتوانند در جهت پیشرفت صفحات و پستهای شما خصوصا در فروش محصولات و محتوای آموزشی کمک شایانی کرده باشد تا بتوانید گوی موفقیت را از دیگر رقبای خود بربایید.